05-06-03 is my FIRST DATE
17-06-06 is my WEDDING DATE
05-04-07 is ZATI's BIRTHDAY
17-12-08 is MIMI's BIRTHDAY

Friday, May 8, 2009

BUKU ZATI KAKAK

Nak dijadi kan citer, last 3 weeks, aku ada belikan Zati buku. Masa tu kat Kota. Hentam beli je, untuk dia belajar tengok gambar. Ada satu buku ni, terbitan Kohwai & Young. Tajuknya My First Picture Word Book. Murah jugak. Dalam 12 ringgit. Ada 650 gambar. Bukan gambar kartun. Gambar betul, tapi menarik la. For me, ajar based pada real pictures is more effective. But, the worst part is, Zati telah mengoyak rabakkan buku tu, tapi still...dia buat baca gak. So, aku telah berusaha mencari buku tu semula almost in the whole book stores available in JB. Malangla nasib aku. Takde. Until datang idea bingai aku, call Kohwai & Young kat KL. Ingat nak order. Tapi, orang tu boleh tanya aku, "Bila you nak bukak kedai buku?". Bila masa pulak aku nak berniaga buku. Aku cakap, "Oh, tak. Ni untuk personal usage." Pastu dia pot pet pot pet...nak order kena delivery charge, bla, bla, bla. Then, last aku tanya. "Bagi I book store list yang you distribute buku terbitan you". Dia bagila satu kedai. Nasib baik kat johor jaya je. Telefon plak kedai buku tu. Nasib la orangnya baik. "Let me check in my catalogue. For what purpose, Madam?". Aku cakap la "For my daughter. She spoiled her book. So, I'm thinking of getting a new one for her." Dia pun jawab "Oh, she loved that book so much, is it?". Aku dengar dia cakap macam tu, rasa macam bagus plak orang ni. Meaning...dia mesti faham budak2 yang memang sukakan satu benda, kalau hilang atau rosak, dia mesti nak semula benda tu. So, malangnya dia takde simpan. Tapi da akan orderkan kalau aku nak. No delivery charges. Ada diskaun lagi. Ni la buku nya...

4 comments:

intanz said...

owh.. nnt nk carik gak buku ni.. aku pun bg danish buku gamba2 betul.. ko tau.. die siap letak kaki die atas buku tu.. sbb ade gambo kaki kan... kalu tangan tu leh mahap lagi.. ni kaki.. pastu kat bilik tu bersepah encyclopedia die buat.. seb bek die tak koyakkan... cume sepah2 jek laaaa..

A.L.O.N.G said...

hahaha.Bagus tu.Bijak anak ko.

zahidah seran said...

huhu, anak aku pun suka koyak buku..wuwuwuwu....
sekarang tengah ajar tengok gambar baby, dan sebut baby supaya dia bersedia dengan orang baru..kekekeke...

A.L.O.N.G said...

Wah...dpt baby baru
Yeyey