05-06-03 is my FIRST DATE
17-06-06 is my WEDDING DATE
05-04-07 is ZATI's BIRTHDAY
17-12-08 is MIMI's BIRTHDAY

Monday, November 24, 2008

18 DAYS TO GO

Sajala aku tengok balik blog aku. Kat ticker countdown aku nak terberanak tu, baru aku perasan yang lagi 18 hari aku nak due. Maksudnya agak2 3 minggu lagi. Yang tak bestnya, sebab aku tak based pada tarikh last pe'od aku. Cuma based pada scan doktor masa 5 bulan tu hari. Jadi, bile aku bersalin? Dahla masa aku bersalinkan Zati, air aku tak pecah. Darah pun tak keluar. Harapkan sakit perut je. Kali ni aku tak tau.
Tengahari tadi masa aku lunch dengan husband aku, kitaorang bercerita hal Zati. Pagi tadi aku tengah siap2 nak gi keje dalam kul 7.30, anak aku tido lagi. Saja la aku cakap. "Zati, bangun nak. Ibu dah nak pegi keje ni." Ingatkan dia tak dengar. Nyahut plak tu. "Erm, erm, ok ek, ok ek". Biasala, style baby nyahut. Dia pun bangun. Rutin tiap pagi, sebelum pegi keje, bawak Zati naik kete. Pusing kat belakang umah, kadang belikan jajan sikit, baru bagi kat mak aku.
Pastu husband aku cakap, adik dia ni karang mesti manjanya lebih sikit dari Zati. Sebab, anak aku sekarang ni, kononnya nak pakai baju dengan seluar sendiri. Makan pun nak suap sendiri. Biasa nak mandi, aku akan cakap, "ambik tuala, bukak seluar, bukak baju, bukak pampers". Dia buatle semua tu, kecuali dia tak pandai lagi bukak baju. Konon2 nya masa dah ada adik, dia dah boleh buat sikit2. Takdela aku pengsan nak melayan dia. Aku cakap dengan husband aku, takkan la macam tu. Kesian plak. Dia kata, ntah. Saja dia mengagak.

5 comments:

Ibu Jasmin said...

Hahaha, Along pasni ko kene study how to handle anak yang jealous dengan kehadiran org baru dalam family....

A.L.O.N.G said...

yang penting aku yang pengsan

missy dullness said...

nak masuk 2 dh ko along..
tahniah beb, in advance.. ;)

A.L.O.N.G said...

miss dullness
ko bile lagi? teringin nak makan nasik minyak ko

intanz said...

erm.. wah.. zati da nk jd kakak la.. kakak zati ke along zati??? danish siang2 bapak die da panggil die yeop.. yop danish! bengong tak?? ekekekek