05-06-03 is my FIRST DATE
17-06-06 is my WEDDING DATE
05-04-07 is ZATI's BIRTHDAY
17-12-08 is MIMI's BIRTHDAY

Friday, August 15, 2008

APA CITER HARI NI....

Apa citer hari ni? Takde yang menarik. Pagi sampai buat keje yang tak siap. Sambil2 tu, borak dgn Zamose & Intan. Syoknya citer pasal baju raya dengan Zamose. Tahun ni aku ingat nak buat purple cair sebagai warna tema aku anak beranak. Malas nak tempah. Sebabnya, satu...ini time memang takde orang nak terima tempahan lagi. Aku pun tak pernah tempah baju raya. Kedua...sebab aku ternampakkan offer baju raya kat First Lady. Murah giler...30 lebih dah boleh dapat. Lepas tu, aku berkenan tengok pattern baju dia. Ntah kenapa tahun ni macam tertunggu2 nak raya. (Posa dulu, baru raya yek...). Tahun lepas pun, raya Zati dah ada. Cuma macam tak semangat gitu. Napa ntah. Semua tak beli baju raya. Agaknya sebab tahun lepas adalah tahun aku yang bermasalah. Macam2 hal. Ntah apa2. Malas nak ingat. Dan maybe tahun ni aku tengah peknen kut. So, adala benda yang nak ditunggu2.
*
Tahun ni tak sure balik Melaka ke tak. Depends pada keadaan. Laki aku pun tak kisah balik ke tak. Rasanya biasa kitaorang balik dah lepas raya. Yelah, mak aku kan tinggal sorang. So, biasanya pagi2 raya teman mak aku raya. Then, raya ke 3, 4 macam tu baru raya kat Melaka. Lagipun, mak aku baru dapat cucu sulung. So, berayala dengan cucunya tu. Aku lupa tanya mak aku dia dah buat baju raya ke belum. Biasa dia tempah baju raya. Dia rajin la dgn kawan2 ofis dia, jalan2 kat kedai Kemboja carik kain. Tudung batu dia dah sekotak aku tengok. Baju kurung penuh satu robok. Jangan cakap aku. Aku rasa baju kurung aku tak sampai 7 pasang. Sebab aku selalu beli baju dah siap. Citer pasal raya, mula la aku melarat teringatkan kuih dengan ketupat. Nyam2. Lapar ni. Tak makan lagi. Tadi lunch time aku pegi jusco. Beli baju jalan untuk Zati. Ada offer kat Reject shop, aku sapula. Aku beli T-Shirt aku sekali.

8 comments:

zahidah seran said...

waahhhhh..seronoknye nak raya dgn baju raya bertema tahun nie ekkk...hhihiihiii...
aku pon kal jejalan kalo terpandang baju baby mesti nak terbeli...hehehe

A.L.O.N.G said...

tula,kalau duit beribu2 dlm poket ni,dah berlambak aku borong

intanz said...

aish.. thn lepas makcik kaler pepel

A.L.O.N.G said...

tahun ni kaler apa plak?

intanz said...

ntah la.. kaler itam putih bes jugak kan>> keputusan di tangan ibu mertua aku.. aish..

Diah said...

Huhuhu
aku jugak yang malas nak cari baju raya. kalau time keje dulu tak pakai baju kurung syok jugak. ni dah pakai baju kurung hari hari.... huhuhu minat takdak

zahidah seran said...

aku ade 6 ke 7 pasang je baju kurung dlm gobok..hehehe, sbb g keje pakai slacks jer...ehhehe
so mmg semangat la raya2 nak cari baju kurung...kebaya nie i segan la nak pakai..wakakakakakkk...

A.L.O.N.G said...

diah,
ko tukarla pakai seluar plak.

zamose,
try la pakai kebaya plak.mengancam kak